با استفاده از سس قرمز یک نفره لباس خود را رنگ کنید!

اگر به دنبال انواع مختلفی مانند این هستید، اکثر برچسب ها این تمایزات را واضح می کنند.

شاید طعم گوجه فرنگی سس قرمز یک نفره را دوست داشته باشید، اما می خواهید یک نسخه کمتر فرآوری شده پیدا کنید. در این صورت، می توانید خودتان در خانه درست کنید.

تهیه سس کچاپ خانگی نیز می تواند راهی عالی برای تعدیل میزان شکر و نمک موجود در چاشنی شما باشد.

اگر به دنبال گزینه هایی هستید که قند کمتری دارند، می توانید چاشنی های دیگری مانند:

سالسا
چاتنی یا مربای گوجه فرنگی
سس تند

نسخه های سالم سس کچاپ حاوی قند و نمک کم، ارگانیک و/یا بدون شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. همچنین می توانید سس کچاپ خود را در خانه درست کنید یا چاشنی دیگری مانند سالسا را به جای آن جایگزین کنید.

سس کچاپ یک چاشنی کلاسیک است که ممکن است با ساندویچ، همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و غیره دوست داشته باشید.

سس

اگر از سس کچاپ لذت می برید، ممکن است از شنیدن این موضوع خوشحال شوید که چون با گوجه فرنگی درست می شود، منبع خوبی از لیکوپن است.

افزودن لیکوپن بیشتر به رژیم غذایی ممکن است به محافظت از شما در برابر سرطان، بیماری قلبی و سایر شرایط مزمن کمک کند.

با این حال، برخی از انواع سس گوجه فرنگی دارای قند و نمک بالایی هستند. به علاوه، در صورت داشتن رفلاکس اسید، اختلالات مرتبط با گلوتن یا آلرژی به گوجه فرنگی، برخی از مواد سس کچاپ می تواند معده شما را تشدید کند.

برای به دست آوردن بیشترین فواید سلامتی از سس کچاپ، سعی کنید مصرف خود را به بیش از چند قاشق غذاخوری در یک زمان محدود کنید. سس کچاپ را با سایر غذاهای مغذی ترکیب کنید و انواع سس کچاپ را انتخاب کنید که قند و نمک کمتری دارند.

فقط یک چیز
امروز این را امتحان کنید: به دنبال راه هایی برای افزایش مصرف لیکوپن خود هستید؟ به غیر از سس کچاپ، سعی کنید هویج، سیب زمینی شیرین، گریپ فروت، هندوانه، زردآلو و پاپایا بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید (منبع مورد اعتماد).

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.