سنگ سیاه طلا دار که از درون کوه دماوند کشف شد!

سنگ های قیمتی چیست؟
سنگ‌های قیمتی و سنگ سیاه طلا دار در زیر سطح زمین تشکیل می‌شوند و گاهی اوقات می‌توانند آثاری از مواد معدنی دیگر به نام آخال‌ها را نشان دهند.

سنگ های قیمتی محصول زمین هستند. برخی مانند الماس و زیرکون در اعماق زمین تشکیل شده و در اثر انفجار سنگ های مذاب به سطح زمین آورده شده اند. بسیاری از آنها مانند توپاز، تورمالین و آکوامارین به آرامی از سیالات و گازهای داغ هنگام سرد شدن و جامد شدن در زیر سطح زمین متبلور شدند. برخی دیگر از مایعات فیلتر شده در شکاف ها و حفره های سنگ مانند عقیق استرالیایی تشکیل شده اند. برخی مانند گارنت و یشم زمانی که سنگ ها در اثر حرکات زمین گرم شده و تحت فشار قرار می گیرند، تشکیل می شوند و دوباره ترکیب می شوند تا مواد معدنی جدید و متفاوتی را تشکیل دهند.

اجزاء سنگ های قیمتی
اکثر کانی های سنگ سفید قیمتی حاوی آثار قابل مشاهده ای از پیدایش خود هستند – شاید کریستال های کوچکی از سایر کانی ها که در رشد کریستال میزبان بزرگتر گیر کرده اند، یا همزمان با رشد آن تشکیل شده اند، شکستگی های داخلی که تا حدی در طول رشد بهبود یافته اند، یا آثاری از رشد اولیه. مراحل، مشخص شده توسط منطقه بندی. گوهرشناسان برای توصیف این پدیده ها و سایر پدیده های داخلی از واژه گنجاندن استفاده می کنند.

خرید سنگ قیمتی و گنجاندن در یک سنگ قیمتی دیگر، که از طریق یک میکروسکوپ یا یک لوپ 10x مشاهده می شود، می تواند اطلاعاتی در مورد محیط زمین شناسی که در آن کانی تشکیل شده است، ارائه دهد.

تاجر سنگ قیمتی درباره این نوع سنگ ها اطلاعات زیادی دارد که همین مطالب به آن کمک خواهد نمود.

آخال ها گاهی اوقات می توانند سنگ های قیمتی را شناسایی کنند و می توانند طبیعی یا مصنوعی بودن سنگ را ثابت کنند. گنجاندن همچنین می تواند به ما بگوید که یک سنگ قیمتی از کجا آمده است. به عنوان مثال، موهای یک مهره کهربا در بهار یا اوایل تابستان، در منطقه دریای بالتیک، 20 تا 40 میلیون سال پیش، به رزین چسبنده گل درخت بلوط دمیدند.

  • منابع:
    1. Geological origin of gemstones
  • تبلیغات: 
    1. مرکز تولید دوغ سنتی خانگی
    2. فروش ویژه تخمه افتابگردان برشته دورسفید

    3. خرید مستقیم کشمش پلویی مرغوب

    4. تامین کننده گیلسونایت گرید راه سازی