نخود یا حبوبات دارای خواص مفید بسیاری هستند

نخود آبگوشتی سبز یا حبوبات دارای خواص مفید بسیاری هستند که آنها را به طور بالقوه برای کشاورزی جذاب می کند. با این حال، کشت در مقیاس بزرگ حبوبات با تعدادی از مشکلات مواجه است، به ویژه آسیب پذیری ارقام موجود در حال حاضر در برابر بیماری های مختلف که به طور قابل توجهی عملکرد و کیفیت بذر را مختل می کند.

یکی از خطرناک‌ترین پاتوژن‌های نخود قرمز ، سفیدک پودری (نام رایج قارچ‌های انگلی از راسته Erisyphales) است. این بررسی به بررسی روش‌های کنترل سفیدک پودری می‌پردازد که در عمل مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله قارچ‌کش‌ها و عوامل بیولوژیکی.

توجه ویژه ای به مکانیسم های ژنتیکی مقاومت گیاهی می شود که بادوام ترین، جهانی و سازگار با محیط زیست هستند. گیاه نخود کرمانشاه مورد مطالعه در این زمینه نخود باغی (Pisum sativum L.) است.

دارای مقاومت طبیعی ناشی از جهش در ژن MLO1 (Er1) است که در اینجا تمام آلل های مقاوم شناخته شده از جمله er1-12 را برای آن فهرست می کنیم.

توسط نویسندگان این بررسی کشف شده است. دستاوردهای اخیر در ژنتیک مقاومت به سفیدک پودری در سایر نخود درجه یک و چشم انداز معرفی این مقاومت در سایر گونه های حبوبات مهم کشاورزی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

  • منابع:
  1. War and Peas: Molecular Bases of Resistance to Powdery Mildew in Pea (Pisum sativum L.) and Other Legumes

  • تبلیغات:
  1. کفشی که جان صاحبش را گرفت
  2. ارزان ترین کیف کتی چرم طبیعی
  3. مردی توانست با چسب شیر شکار کند
  4. روش تجارت را با ما یاد بگیرید