کالباس خشک تهران اصفهان کاشان

یکی از غذا های آماده که از گوشت یا مرغ تهیه می شود کالباس و سوسیس می باشد که در فرایند تهیه ی آن از ادویه جات نمک و فلفل و سایر مواد اولیه خوراکی استفاده می شود. در صورتی که میزان رطوبت کالباس کم تر از حد معمول باشد، نام کالباس خشک را به خو اختصاص می دهد . این نوع کالباس از قدیمی ترین محصولات کالباس می باشد که به کشور لهستان تعلق دارد و طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

تولید کنندگان کالباس خشک در سراسر ایران مشغول به فعالیت هستند از جمله استان هایی که کارخانه های فعال در این زمینه دارند ، می توان به تهران بزرگ و نصف جهان ایران اشاره کرد که یکی از شهرستان های اصفهان (کاشان) در تولید این محصول در تلاش اند.

این محصول ماندگاری بالایی دارد و با درصد گوشت های مختلف به بازار عرضه می شود.

کالباس خشک تهران اصفهان کاشان

قیمت کالباس خشک

قیمت کالباس خشک اخیرا قیمت فراوده های گوشتی افزایش زیادی داشته است و قیمت کالباس به دلیل داشتن پروتئین گوشت و مرغ رشد 60 درصدی داشته است اما برند های مختلف محصولات خود را به قیمت های گوناگونی به بازار عرضه میکنند که این گوناگونی قیمت به شیوه ی بسته بندی ، میزان کالباس موجود در هر بسته و همچنین کیفیت محصول بستگی دارد.

با استفاده از فضای مجازی و سایت های موجود می توانید قیمت هر برند از محصول را با یکدیگر مقایسه و با استفاده از توضیحات مربوط به آن در کپشن اقدام به خرید کالباس خشک با هر قیمت و کیفیتی کنید.

همانطور که گفتیم کالباس خشک با درصد گوشت های مختلف وارد بازار می شود و همین مقدار گوشت به کار رفته در تولید آن بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار است.

بعضی از کمپانی ها برای تولید محصول پر فروش تر از تکه های پسته داخل کالباس های خشک خود استفاده می کنند تا بتوانند علاوه بر فروش و سود بیشتر سلامتی خریدار را تضمین کنند.

در بسیاری از تولیدی های کالباس از گوشت مرغ و برخی دیگر از گوشت مرغ خانگی (بومی) استفاده می کنند که علاوه بر بالا بردن کیفیت محصول و سلامت آن قیمت بالاتری دارند.

تفاوت قیمت را می توان در کالباس های خشک گوشتی و گیاهی نیز مشاهده کرد.

کالباس خشک اصفهان

کالباس خشک اصفهان کارخانه های زیادی در استان اصفهان و شهرستان های آن در زمینه ی تولید کالباس خشک گوشتی و گیاهی با استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته فعالیت دارند.علاوه بر این تولیدی ها کالباس های خشک خانگی هم جایگاه ویژه ای در خانواده های اصفهانی دارد.

در تولید کالباس های خانگی در اصفهان از گوشت تازه و ادویه های دلخواه خود و مقداری مواد صنعتی استفاده می شود و نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده نیست و همچنین به دلیل داشتن آفتاب و هوای خشک می توان به روش طبیعی کالباس خشک را تهیه کرد اما نا گفته نماند که فضای آلوده ی این استان به میزان زیادی حاوی سرب است.

در بسیاری از کارخانه ها و همچنین برخی از کارخانه های تولید کننده ی این محصول در اصفهان جهت حفظ رنگ کالباس، از نیترات یا نیتریت استفاده می شود و یکی از مزایای تهیه ی کالباس خشک به روش خانگی، اطمینان از عدم استفاده از این ماده می باشد. برخی مواد صنعتی مورد استفاده در کارخانه های تولیدی اصفهان و سایر استان ها عبارتند از فیبر سویا ، کازیین ، ایزوله سویا ، فسفات .

بسیاری از تولیدی های خانگی در استان اصفهان و شهرستان های آن که کالباس های خشک گیاهی و گوشتی را تولید میکنند ؛ علاوه بر مصارف خود ، فروش در بازار را نیز در محدوده ی کاری خود قرار داده اند .

کالباس خشک ارزان

کالباس خشک ارزان کالباس های خشک خانگی قیمت های مناسب تری دارند و کالباس های کارخانه ای با توجه به برند تولیدی قیمت متفاوتی را ارائه می دهند گاها مشاهده شده است که از کیفیت محصول می کاهند تا آن را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کنند و چندین کارخانه به همین علت پلمپ شده اند .

با ایجاد تغییراتی در بسته بندی و ابعاد کالباس های خشک توسط تولیدی ها می توان تفاوت اندکی در قیمت نهایی آنها مشاهده کرد . در بعضی مواقع فروشنده ها جهت جلو گیری از فساد کالباس هایی که موعد انقضای آنها نزدیک است ،آنها را به قیمت پایین تری به فروش می رسانند .

جهت تهیه ی کالباس خشک ارزان قیمت می توان از کالباس هایی با درصد گوشت کمتر استفاده کرد و یا از کالباس هایی با وزن کمتر ….

اگر کالباس خشک به صورت عمده خریداری شود قیمت مناسب تری نسبت به صورت تکی آن دارد و از طرفی وجود واسطه در مسیر بین تولید تا فروش محصول نقش مهمی در قیمت نهایی آن دارد و هر واسطه درصدی از سهم فروش را به خود اختصاص می دهد .

کالباس خشک گوشت

کالباس خشک گوشت کالباس ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و همین تنوع باعث شده طرفداران زیادی را نسبت به سوسیس به خود جلب کند. کالباس های گوشتی خشک و غیر خشک ،با گوشت سفید ( مرغ) یا گوشت قرمز تهیه می شوند .

کالباس ها طعم های گوناگون دودی، خشک، گیاهی، تخمیری و…. دارند .

تعداد کالباس های خشک فله ای غیر بهداشتی در بازار به وفور پیدا می شوند پس ، از مصرف مداوم آنها جلوگیری کنید (احتیاط شرط عقل است) . این کالباس های خشک را می توان در منزل با گوشت تازه ی مرغ یا گوشت قرمز به همراه ادویه و سبزیجات تهیه کرد .

استفاده زیاد از کالباس خشک گوشت احتمال ابتلا به سرطان، بالا رفتن فشار خون و چربی و عروق و مشکلات قلبی را افزایش می دهد . مواد افزودنی موجود در این محصول زیاد است و اطلاعات DNA ، در اثر تولید رادیکال های آزاد تغییر می کند و باعث ابتلا به بیماری های ژنتیکی می شود .

استفاده از این محصول در زنان باردار باعث آلرژی و حساسیت پوستی مادر و مبتلا شده به دیابت بارداری؛ و در کودک باعث ایجاد ناهنجاری های ژنتیکی ، اضافه وزن زیاد، آلرژی و آسم می شود .

هر ورقه کالباس گوشت سفید دارای 43 کالری و هر اسلایس کالباس خشک گوشت دارای 99 کالری می باشد .

این محصول منبع غنی از کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی و سرشار از آمینو اسید های مورد نیاز بدن هر فرد است اما باید توجه داشت که در هر امری باید میانه و اعتدال حفظ شود و مصرف زیاد هر نوع ماده ی غذایی برای بدن می تواند خطر آفرین باشد .