حافظه کودکان خود را با خوردن پسته کله قوچی شور و شکلات تقویت کنید!

این یک واقعیت شناخته شده است که نیکلای واویلوف، دانشمند و ژنتیک شناس مشهور روسی در توسعه مزارع پسته در کالیفرنیا نقش داشته است، که در دهه 30 قرن گذشته، با همکاری همکاران آمریکایی خود، توانست بذر درختان پسته را تولید کند.

که در برابر بیماری ها قابل دوام بودند. پیش از این، گونه های وحشی پسته کله قوچی شور را نمی توان به صورت مصنوعی کشت کرد.
در ایران افسانه ای وجود دارد که عاشقانی که در شبی مهتابی در زیر درخت پسته به هم می رسند و صدای ترق و ترق یک پسته باز شده را می شنوند آینده خوشی خواهند داشت.

پسته، مانند بادام و آجیل کاج، به طور گسترده ای در غذاهای قرون وسطایی انگلستان در قرن چهاردهم در تهیه غذاهای گوشتی استفاده می شد.

در یکی از کتاب‌های آشپزی باستانی، می‌توان دستور تهیه پای پر شده با انواع گوشت و مرغ، همراه با خرمای آغشته به عسل و تعداد زیادی پسته خرد شده و خرد شده را پیدا کرد.

پسته

این دستور پخت گواه استفاده مکرر از پسته در آشپزی در انگلستان قرون وسطی است. آشپزان آن زمان فکر می کردند که پسته نه تنها طعم خاصی به غذاهایشان می دهد، بلکه به هضم غذا نیز کمک می کند.

دستور آشپزی. سوفله لیمو با پسته.
مواد لازم: لیمو (رنده پوست و آب) – 3 عدد، تخم مرغ – 3 عدد؛ شکر – 150 گرم؛ آب – 3 قاشق غذاخوری؛ ژلاتین – 4 قاشق چایخوری؛ خامه غلیظ – 100 گرم برای تزئین: خامه فرم گرفته و مغز پسته خرد شده.

ژلاتین را در آب سرد خیس کنید.

پوست لیمو خرد شده، آب لیمو، سفیده تخم مرغ و شکر را در یک قابلمه کوچک بریزید، آن را روی یک قابلمه بزرگ آب داغ قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شروع به غلیظ شدن کند.

ژلاتین خیس خورده را در یک کاسه کوچک روی آب جوش حل کرده و داخل مخلوط لیمو بریزید و سفیده های زده شده را اضافه کنید و هم بزنید و در جای سرد قرار دهید تا خودش را بگیرد.

سوفله را روی ظرف بچینید و روی آن را با خامه فرم گرفته و پسته تزئین کنید.