کالباس کرات ارزان ارگانیک بزرگ

کالباس این فراورده گوشتی مورد علاقه اکثر افراد جامعه در رده های سنی مختلف است و یکی از محصولات مهم در سبد خانواد است.

مهم ترین ماده تشکیل دهنده کالباس گوشت گوسفند، گوشت گوساله،گوشت مرغ و انواع ماکیان و حیوانات حلال گوشت در ایران است؛ که برای طعم دار کردن آن از انواع ادویه، قارچ، روغن زیتون، نیترات ها که به عنوان نگهدارنده استفاده می شود، ارد و سویا که برای خمیر کالباس و غیره استفاده می کنند. و بر اساس درصد مواد بالا و کیفیت گوشت قیمت آن متفاوت است؛ مثلا کالباس کرات ارزان کیفیت و درصد گوشت پایین تری نسبت به کالباس کرات گران دارد.

کالباس ها بر اساس نحوه تولید و مواد تشکلیل دهنده و روش مصرف به انواع مختلفی تقسیم می شوند. مانند کالباس کرات، کالباس خشک، کالباس معمولی، کالباس مارتادلا و لیونر و غیره که در ایران تقریبا ۳۰ نوع کالباس در بازار موجود است.

براساس نوع روکش بیرونی کالباس به دو دسته تقسیم می شود: کالباس با پوشش طبیعی که از روده کوچک و روده راست گاو، گوسفند و اسب و یا از کلاژن تهیه شده است؛ و پوشش مصنوعی که بر خلاف پوشش بالا قابل خوردن نیست اما تمیز تر و بهداشتی تر است و می توان در سایزهای مختلف و دلخواه تولید کرد. و به راحتی تاریخ انقضا و تاریخ تولید را بر روی آن درج کرد.

برخی به اشتباه کالباسی را که درصد گوشت بالایی داشته باشد ژامبون می گویند اما در واقع نوع گوشت و نحوه تولید این دو با هم‌متفاوت است.

کالباس کرات ارزان ارگانیک بزرگ

خرید کالباس کرات

خرید کالباس کرات کالباس کرات که به آن کالباس هلندی نیز می گویند؛ نوعی از کالباس خشک است که به دلیل داشتن تکه های گوشت قرمز، گوشت مرغ و قارچ و حتی هویج که در آن موجود است به آن کالباس کرات می گویند.

کالباس کرات با درصد متفاوت گوشت در بازار موجود است که قیمت ان براساس درصد مواد تشکیل دهنده متغیر است و همچنین به دو صورت ارگانیک و غیر ارگانیک تولید می شود. که نوع کالباس کرات ارگانیک آن به دلیل اینکه در روند تولید آن از مواد نگهدارنده استفاده نشده است قیمت بالاتری دارد و بیشتر کالباس هایی که به عنوان کالباس خانگی و یا تهیه کالباس در حضور مشتری می شناسیم از نوع کالباس ارگانیک است.

نکات مهم در خرید کالباس کرات

اولین نکته توجه به تاریخ تولید و تاریخ انقضا آن است. مسئله بعدی روکش کالباس است؛ در زیر پوشش بیرونی یک کالباس سالم نباید هیچگونه حبابی وجود داشته باشد و بروی آن تمام اطلاعت درباره کالباس مانند نام شرکت و نحوه نگهداری و روش مصرف، پروانه ساخت و غیره درج شده باشد.

همچنین از خرید کالباس کراتی که بوی نامطبوعی دارد و یا درون کالباس موقع برش حباب وجود دارد اجتناب کنید؛ زیرا حباب ها منجر به تغییر رنگ و بو و مزه کالباس می شود و حالت نرمی به آن می دهد که باعث می شود موقع برش زدن خمیری شکل و خرد شود.

اگر کالباس کله های غیر عادی مانند قهوه ای، سبز و یا سفید، داشت؛ نشانه وجود میکروب و فساد کالباس کرات است.

مصارف کالباس

بیشترین مصرف کالباس در غذا های فست فودی است؛ که هم به صورت خانگی و هم در مغازه های فست فود در انواع پیتزا، ساندویچ، سالاد، و حتی کنار چیپس سرو می شود. بعضی از افراد حتی کالباس را به تنهایی یک غذای کامل می دانند و با انواع سس مصرف می کنند.

مزایا و معایب کالباس

در صورتی که کالباس را طبق اصول استاندارد و با مواد اولیه مرغوب تواید شده باشد دارای ویتامین و چربی مناسب و پروتئین حیوانی خوبی است؛ که به عنوان یک غذای فوری و کامل می توان از آن استفاده کرد.

اما به این حال مصرف زیاد آن توصیه نمی شود؛ زیرا سبب اصافه وزن و همچنین به دلیل داشتن‌نمک زیاد موجب فشار خون می شود؛ دیر هضم هستند و به دلیل داشتن نیترات و اسید های چرب مصرف بیش از حد آن برای بدن مصر بود و نیز به دلیل داشتن فسفات باعث کمبود کلسین و پوکی استخوان می شود.

توصیه می شود در کنار کالباس حتما از انواع سبزیجات مانند لیمو ترش و سبزی خوردن استفاده کنیم.

برای حفظ سلامت خود بهتر است از کالباس کرات ارگانیک استفاده کنیم چون علاوه بر اینکه مواد نگهدارنده ندارد؛ دارای تکه های گوشت و قارچ است و نشان از کیفیت بالای آن است.

برای خرید کالباس کرات به فروشگاه مواد پروتئینی و سوپرمارکت ها می توان مراجعه کرد و یا از طریق اینرنتی و سایت های معتبر می شود محصول دلخواه را سفارش داد.

کالباس کرات زاهدان

کالباس کرات زاهدان در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان به دلیل داشتن چندین کارخانه تولید سوسیس و کالباس یکی از قطب های تولید سوسیس و کالباس بهداشتی و استاندارد در ایران است که علاوه بر تامین نیاز استان سیستان و بلوچستان نیاز سایر استان های دور و نزدیک را نیز براورده می کند.

در این کارخانه ها انوع سوسیس و کالباس از جمله کالباس کرات در زاهدان تولید می شود. و توسط مسئولان فروش کارخانه ها و شرکت های پخش به طور عمده و جزئی و به صورت حضوری و آنلاین خرید و فروش می شود.

کالباس کرات بزرگ

کالباس کرات بزرگ بسته بندی محصولات نقش بسزایی در مقدار فروش و قیمت کالا دارد. یک بسته بندی مناسب که کیفیت محصول را حفظ کند و مانع از فاسد شدن و الوده شدن کالباس داشته باشد؛ خریدار را در خرید ان کالا ترغیب می کند.

کالباس کرات در بسته بندی های متفاوت برای مصارف گوناگون تولید میشود. بسته بندی کوچک وکیوم شده بیشتر برای مصرف خانگی است و کالباس کرات یک کیلویی و نیم کیلویی که در بسته های بزرگ به بازار عرضه می شود گزینه مناسبی برای استفاده در رستوران ها ی فست فود است. البته بسته کالباس کرات بزرگ را فروشگاه های خریداری کرده به صورت برش های کوچک به مشتری عرضه می کنند.

کالباس کرات گیاهی

کالباس کرات گیاهی یکی از مسائل روز دنیا حمایت از حقوق حیوانات و مبارزه با حیوان آزاری است. که کمپین ها زیادی در این رابطه تشکیل شده است؛ که روش ها و راه حل های زیادی را برای حمایت از حیوانات ارائه داده اند.

یکی از راهکارها مصرف نکردن گوشت و محصولات حیوانی است. که نام این گروه گیاه خواران است و تنها از محصولات گیاهی استفاده می کنند.

بسیاری از کارخانه های تولید مواد غذایی برای حفظ مشتریان خود اقدام به تولید مواد محصولات گیاهی می کنند. که از جمله آن می توان به تولید کالباس کرات گیاهی اشاره کرد.

البته کالباس کرات گیاهی یک محصول خوشمزه ولذیذ است و تمامی ذئقه ها می توانند از ان استفاده کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.