نوعی کلوچه فومن مخصوص بیماران قلبی!

در مورد فیلینگ، خرما، خرما یا مالبان را نمی توان برای رژیم کتو استفاده کرد، بنابراین با استفاده از آجیل خرد شده با اضافه کردن کره طبیعی روی آنها جایگزین شدند. 3.5 گرم کربوهیدرات.

روش تهیه کلوچه فومن بر اساس جایگزینی مواد کیک معمولی با سایر مواد کم کربوهیدرات (پیکسابی) است.
کیک کم کالری
این روش برای بیماران دیابتی و کسانی که رژیم غذایی با کالری محدود دارند مناسب است.

در آن آرد معمولی با بلغور جو دوسر جایگزین می شود که در کتو ارزانتر از همتای بادامی خود است و برای بدست آوردن یک کیلو کیک 5 پیمانه بلغور جو دوسر را با یک فنجان قیمه آب شده شهری با مقداری آب گرم یک قاشق غذاخوری مخلوط می کنیم.

کنجد تفت داده شده و دو قاشق غذاخوری مایه خمیر فوری یک قاشق شکر و با آنها بوی کلوچه از عطار و رازیانه و بادیان یا دارچین به میزان دلخواه.

در مورد فیلینگ هم با توجه به شرایط اقتصادی و کالری که اجازه می دهد، می تواند یک تکه خمیر کوچک یا آجیل خرد شده باشد.

کلوچه فومن

مافین آرد سبوس دار

مواد لازم: یک کیلوگرم آرد کامل، یک فنجان جوانه گندم به آن اضافه کنید و توجه داشته باشید که آرد الک نشود تا مواد سالم آن خارج نشود، علاوه بر دو فنجان، یک فنجان قیمه طبیعی به جز یک فنجان اضافه کنید.

یک چهارم شیر، یک قاشق غذاخوری مایه آبجو خشک و یک قاشق غذاخوری کیک معطر و یک چهارم قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید، می توانید از پر کردن خرما، آجیل یا ساده با افزودن رازیانه و بادیان ستاره ای استفاده کنید.

هنگام تهیه کیک سبوس دار باید دقت شود که آرد الک نشود تا مواد سالم از آن خارج نشود (پیکسابی)
کیک بدون گلوتن
برای بیمارانی که به گلوتن حساسیت دارند، آرد معمولی با آرد ذرت یا آرد بدون گلوتن جایگزین می شود، بنابراین از 4 فنجان آرد ذرت، یک فنجان مارگارین شهری ذوب شده، یک فنجان شکر و یک فنجان شیر بدون گلوتن استفاده می شود.

استفاده می شود و استفاده از شیر سویا، تخم مرغ و شیر معمولی ممنوع است.

بیکینگ پودر و وانیل قابل استفاده است و می توان آن را رد کرد و بادیان ستاره ای، رازیانه و دارچین نیز به دلخواه طعم های اختیاری هستند و استفاده از کره حیوانی غیرهیدروژنه ضروری است زیرا روغن نباتی اکیدا ممنوع است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.